La 12 edició de FineArt Igualada tanca amb rècord de visitants

Un gran nombre de persones han visitat, durant vint-i-quatre dies, les 40 exposicions de FineArt Igualada, superant en un 3 % el total de visitants de l’edició celebrada el 2023. Aquesta xifra fa que, un any més, el circuit fotogràfic hagi batut rècord d’assistència.

A més, ja fa algunes edicions que el públic forà ha agafat força, enguany representen aproximadament el 60 % del total; fet que mostra la consolidació de l’esdeveniment com un dels referents actuals en l’àmbit de la fotografia a nivell estatal. Els visitants provenen, sobretot, d’arreu de Catalunya però també d’altres zones de l’Estat Espanyol com són Andalusia, Galicia, el País Valencià, Aragó o Madrid, i fins i tot de l’estranger com ara França i Alemanya.

Fineart 24 Visites Melting

D’entre els 15 espais expositius, els més visitats han estat el Museu de la Pell d’Igualada, que acollia 7 de les exposicions; la Sala Municipal d’Exposicions, que acollia l’exposició de la Maria Gregori; l’Adoberia, amb el projecte de YAMUNA ONGD, que ha tingut una gran acollida; l’Escorxador, on es trobaven 4 exposicions individuals, la mostra col·lectiva de Guerrer@s i les 12 escoles de fotografia i imatge; i l’Escola Pia d’Igualada, que acollia 3 exposicions.

Pel que fa a les exposicions més visitades, destaca la de Creadores de consciència, treball de 40 fotògrafs impulsat per DKV seguros; l’exposició de Robert Ramos Més enllà, que enllaça imatges de la post-dictadura franquista amb llunes i nits estelades; The Melting Age d’Alfons Rodríguez, sobre el canvi climàtic; l’exposició de la Maria Gregori, Atrapades?; la del fotògraf Jordi Oliver, Alma gitana, que documenta la vida i la migració de músics gitanos; o les fotografies de Pau de la Calle Argelés, a Coexistir; entre d’altres.

D’aquesta edició se’n destaca la primera edició del mercat de fotollibres i fotografies qua va ser un èxit de participació, així com la nombrosa assistència del públic a totes les xerrades i activitats que s’organitzen complementàriament. A més, també se’n destaca el canvi estructural del Museu de la Pell d’Igualada i Comarcal de l’Anoia, creant espais independents per a cada exposició per tal que els espectadors es sentissin encara més immersos en les fotografies i el que el projecte volia transmetre.

En paraules de Ramon Muntané, director del festival, “la resposta tant positiva de la gent, el reconeixement en el sector de la fotografia i la magnitud que ara mateix té FineArt, ens empeny i ens dóna força per seguir millorant”. A més, afegeix “cada vegada hi ha més interès també en escoles per fer visites lectives i veiem a més joves passejar per les sales”. També destaca els grups de fora que s’organitzen per venir a passar un dia a Igualada i recórrer totes les sales expositives.

L’esdeveniment, organitzat per l’Ajuntament d’Igualada i l’Agrupació Fotogràfica, de renom a Catalunya i pioner a nivell nacional en el sector, s’ha celebrat del 23 de febrer al 17 de març a Igualada, reunint més de 800 fotografies en una quinzena de sales expositives. FineArt Igualada comptava enguany amb 24 exposicions de fotògrafs/es d’arreu del món, dotze escoles de fotografia, 3 concursos i 2 col·lectius, a més d’oferir altres activitats culturals entorn de la temàtica: visites guiades, tallers de fotografia i taules rodones. Tot un espectacle pensat per a gaudir de la fotografia en totes les seves vessants.

Fineart 2024 1